.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری جشن افتتاح 1000 خانه بهداشت کشور در «زرندین» نکا

 شمال نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان 6 ماه نخست سال‌ آینده یک‎هزار خانه بهداشت در کشور احداث و به بهره‎برداری می‎رسد.

 سید حسن قاضی‎زاده هاشمی صبح امروز در مراسم افتتاح یک‎هزار خانه بهداشت کشور که به میزبانی مازندران در روستای زرندین نکا در حال برگزاری است، با تشکر از مسئولان استانی و نماینده ولی فقیه در استان به دلیل حضور در این مراسم اظهار داشت: باعث افتخار است که در این مراسم حضور دارم و خوشحالیم که در مراسمی شرکت داریم که سبب شادی روح شهدا و شادی دل خانواده شهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بدون تردید هم امام راحل و هم شهدا آرزومند هستند تا شاهد جلسات شیرینی باشند که به مردم خدمات ارائه شود، افزود: امروز یک‌هزار خانه بهداشت در سراسر ایران از سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و جنوبی و مازندران افتتاح می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه به میدان کار آمدن و احیای جهاد سازندگی نسیم تازه‌ای از خدمات‌رسانی را در کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد: جوانان انقلابی کشور دو بال سپاه و جهاد سازندگی را برای خدمات‌رسانی به مردم در کشور تشکیل دادند که در حال حاضر برای خدمات‌رسانی به مناطق مختلف کشور از این ظرفیت‌‎ها استفاده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در 6 نخست سال 94 نیز یک‌هزار خانه بهداشت در کشور احداث می‌شود، گفت: در دولت تمام خانه‌های بهداشت نوسازی می‎شود و مراکز بهداشتی نوسازی و تمام خانه‌های بهداشتی که طرح آنها نیمه‌‎تمام مانده است به بهره‎برداری می‎رسد.

هاشمی ادامه داد: در کمتر از 6 ماه هزار خانه بهداشت در کشور به بهره‌برداری می‎رسد که اجرای این طرح‎ها با مجاهدت انقلابی دست‌اندرکاران و مسئولان بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای ما از نظر جاده، آب، برق و خدمات پزشکی در وضعیت نامطلوبی در گذشته و قبل از انقلاب بودند، اضافه کرد: امروز کشور به بالندگی رسیده است و نیاز کشور به پزشکان خارجی که از کمترین سواد برخوردار بودند، کم شده است.

وی با اعلام اینکه امروز پزشکان فوق‌تخصص داریم که در همین استان منشا خیر و برکت هستند، تصریح کرد: مردم علاقه‌مند به کار و خدمت هستند و ما باید در جهت‌گیری‎های خود به این دو عامل توجه کرده و رفاه، آسایش و عزت را برای مردم به همراه بیاوریم.

هاشمی با اشاره به اینکه در بهداشت و درمان عقب‌افتادگی‌های زیادی دارم که نیازمند کمک مردم، دولت‌مردان، سیاست‌گذاران و نمایندگان مجلس هستیم، گفت: برنامه ویژه وزارت‌ بهداشت برای حل مشکلات مردم در حوزه درمان پذیرش دانشجو از نیروهای بومی برای حل مشکل مناطق محروم است.

این مسئول با بیان اینکه مشکلات مناطق محروم با زور و پول حل نمی‌شود، یادآور شد: باید از افراد بومی در رشته‌های مرتبط پزشکی استفاده کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه در گذشته دارو، انواع واکسن‎ها و حضور ماما در روستاها کم‎رنگ بود و استفاده از مکمل‎ها برای زنان باردار تعطیل شده بود، گفت: اکنون با حضور ماما استفاده مکمل‎ها برای زنان باردار، کودکان زیر دو سال و محصلان سطح ابتدایی انجام می‎شود.

وی با بیان اینکه در کشور 10 میلیون حاشیه‍نشین داریم که از ابتدایی‎ترین امکانات بی‎بهره‎ هستند، خاطرنشان کرد: کار ارزشمندی که انجام شد برخورداری 2 میلیون نفر از حاشیه‌نشینان و ساماندهی آنان بود.

هاشمی با تاکید بر اینکه بهداشت مقدم بر درمان است و همواره پیشگیری بر درمان اولویت دارد، اضافه کرد: توجه ما نیز به بهداشت است و انتظار داریم که بهداشت و پیشگیری در تریبون‎ها تبلیغ شود.

این مسئول با اشاره به اینکه رئیس جمهور در حوزه سلامت به درستی وارد شد و سلامت مردم دغدغه جدی ایشان است، گفت: هیچ رئیس جمهوری مثل روحانی در این حوزه وارد نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از مهم‌ترین عواملی که باید مورد توجه مسئولان باشد عدالت است و عدالت در سلامت وظیفه است و همه مردم باید از حداقل امکانات سلامت بهره‎بردار شوند، افزود: در شهرهای زیر 20 هزار نفر پزشک مستقر شده و در برخی از مراکز سه تا چهار پزشک نیاز است که در حال حاضر تعداد کمتری از پزشکان در این مراکز فعال هستند و در سال‎های آینده این مشکل رفع می‎شود وضعیت بهتری خواهیم داشت.

وی با اعلام اینکه انتقال تجربیات شبکه‌های بهداشتی کشور از روستاها به سمت شهرها حرکت جدیدی در حوزه سلامت است، متذکر شد: نخستین گام در حوزه بهداشت و درمان را برداشتیم و برای اجرای آن برنامه داریم.

به گزارش فارس، در این مراسم تندیس آیین افتتاح یک‌هزار خانه بهداشت کشور با حضور وزیر بهداشت پرده‌برداری شد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.134 seconds.